Nieuwe ontwikkeling - Reisverslag uit Riga, Letland van Judith Dorst - WaarBenJij.nu Nieuwe ontwikkeling - Reisverslag uit Riga, Letland van Judith Dorst - WaarBenJij.nu

Nieuwe ontwikkeling

Blijf op de hoogte en volg Judith

25 Augustus 2014 | Letland, Riga

Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor de berichtjes die ik ontvang, dat waardeer ik heel erg!!

Een terugblik van mijn tijd tot nu toe hier in Riga.
Toen ik naar Riga ging wilde ik weten wat ik in mij had en of ik kon werken met een ministry in een land dat ik niet ken, in omstandigheden die anders zijn en met een andere doelgroep dan kinderen. De eerste maand zit er nu op en ik kan zeggen dat ik de uitdaging ben aangegaan en dat ik het allemaal goed aan kan. Maar wat ik merk is dat ik hier niet kwam specifiek voor de vrouwen die in de prostitutie werken. Mijn passie groeit wel steeds meer voor hen, en ik ga steeds meer inzien hoe waardevol ze zijn, ook door de ogen van God.
Ik heb dus geleerd dat ik onder diverse omstandigheden met verschillende mensen en doelgroepen goed kan omgaan, maar dat mijn hart nog meer uit gaat naar kinderen in nood. Het is een voorrecht om hier te mogen werken. Wij mogen uitreiken naar de gebroken mensen van de samenleving. Daarnaast heeft God mij en alle andere hier speciaal geplaatst! We kunnen zoveel van elkaar leren en aan elkaar toevoegen, dat is zo bijzonder om te zien! En ik ben ook gaan inzien dat ik nog heel veel kan groeien in mijn relatie met God. Voordat ik hier naar toe ben gegaan heb ik een avondschool gedaan, een kleine Disciple Training School van Youth With A Mission. Daarin ben ik heel erg gegroeid en heb ik veel geleerd. Maar ik vind het nog heel moeilijk om het allemaal toe te passen en er echt mee aan de slag te gaan. Nu ik weet dat dit niet mijn ministry zal zijn waar ik langer zal werken, ben ik aan het nadenken over mijn toekomst. Op de conferentie ben ik nagaan denken over het doen van een DTS voor 5 maanden en dan voltijd. Ik zou graag een DTS willen doen, maar ergens settelen voor een langere tijd om met kinderen te werken is ook iets wat ik wil. Ik heb er veel voor gebeden om te vragen wat ik hierna kan gaan doen. Is een DTS de enige weg om meer van God te leren, kan het niet gewoon via een andere weg, heb ik niet al genoeg tools om aan de slag te gaan? Allemaal vragen die door mijn hoofd gingen. Toen ik in mijn Bijbel aan het lezen was en er een stukje bij las, sprak God tot mij dat ik moest uitstappen in mijn geloof, dat het tijd is om risico's te nemen, net zoals Elisa deed. En ik geloof dat ik een DTS moet gaan doen, om mijn basis te verstevigen en uit te breiden. Met een DTS als basis kan ik verder gaan en samen met God de wereld in gaan. Ik heb een DTS gevonden die begint in november waarvoor ik me wil aanmelden. Later zal ik horen of ik toe gelaten wordt. (Ik ga me pas aanmelden als ik thuis ben, want je moet er een aantal dingen voor regelen)

Maar ik wil me ook nog focussen hier. Want mijn reis houdt hier nog niet op! Vol verwachting kijk ik uit naar wat er nog meer komen gaat.

  • 25 Augustus 2014 - 19:48

    Oom Sander, Tante Hildegard:

    Lieve Judith,
    Wat fijn om te lezen van je ontdekkingen over je geestelijke groei en mogelijkheden. We zullen voor je bidden dat God je mag leiden naar het plekje waar Hij je wil hebben. Heel veel sterkte, plezier en succes daar nog met je bezigheden en we horen graag weer van je verdere belevenissen en besluiten. Je maakt het wel 'spannend', hoor ;-). Lieve groetjes van ons viertjes!

  • 26 Augustus 2014 - 11:03

    Eveline:

    Juud! Wat fijn dat je zo met God bezig bent en zijn weg voor jou. Goed om te horen dat je daar wat meer duidelijkheid in krijgt. Veel succes en plezier.
    Liefs, Eef

  • 28 Augustus 2014 - 21:56

    Marieke Bovenberg:

    Hoi Judith,

    Wat fijn om even iets van je te lezen.
    We wensen je heel veel wijsheid toe en Gods zegen
    Bij alle dingen die je mag doen. En nog mag gaan doen!
    Groetjes van Marieke Bovenberg en de rest:)

  • 07 September 2014 - 22:35

    Jasper En Erna Noordijk:

    Ha Judith,

    Wat gaaf om dit te lezen! En wat geweldig dat de TakeOff zoveel met je heeft gedaan! En ook dat je nu een DTS wil gaan doen......helemaal mooi allemaal!!

    Veel zegen en we blijven je volgen :)

  • 10 September 2014 - 09:00

    Adrie:

    Hoi Judith, mooi dat je zo wilt luisteren naar wat God van je wil.
    Mooi werk wat jullie daar ook doen. Deze vrouwen doorgeven de liefde van God die Hij juist ook speciaal voor hen heeft.
    Groetjes Adrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Actief sinds 20 Dec. 2012
Verslag gelezen: 673
Totaal aantal bezoekers 18789

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 01 Oktober 2014

Werken bij stichting Freedom 61 in Riga

15 Februari 2013 - 22 Juli 2013

Van Nederland naar Oekraine

Landen bezocht: