Nog maar 3 weekjes - Reisverslag uit Riga, Letland van Judith Dorst - WaarBenJij.nu Nog maar 3 weekjes - Reisverslag uit Riga, Letland van Judith Dorst - WaarBenJij.nu

Nog maar 3 weekjes

Blijf op de hoogte en volg Judith

10 September 2014 | Letland, Riga

Er is sinds mijn vorige blog niet veel veranderd. Het werk hier gaat door en ik zie steeds meer in dat de vrijwilligers hier heel belangrijk zijn omdat ze o.a. de taal spreken. Ze zijn gepassioneerd voor de vrouwen die op straat werken en ze staan altijd klaar om te helpen. Hoe langer ik hier ben hoe meer ik inzie wat de vrouwen hier door maken (en dat is nog maar een klein gedeelte) en welke veranderingen in hun leven plaats vinden. De vrijwilligers spelen daarbij een belangrijke rol, omdat zij vaak de diepgaande gesprekken hebben. En zij werken hier voor een langere tijd, dus zij kunnen mij vertellen welke veranderingen ze zien. Een van de vrouwen is de afgelopen maand gestopt met werken op straat en zij werkt nu bij ons met de sieraden. Omdat ze geen drugs of alcohol gebruikt kan ze gelijk aan de slag bij. De sieraden worden door het project Dignata vanuit Amerika, in losse onderdelen naar ons toegestuurd. Er werken op dit moment twee vrouwen die de sieraden maken. Vervolgens sturen wij de sieraden weer terug naar Amerika, waar ze verkocht worden. Van de winst krijgen de vrouwen hun salaris, gaat er een deel naar Freedom61 en de rest gaat terug het project Dignata.

Ondertussen is het team veranderd. De twee Duitse meisjes zijn weer naar huis. Met Eva kon ik het super goed vinden. We konden altijd goed met elkaar praten en elkaar helpen. We speelde vaak spelletjes en aten pannenkoeken zo vaak als we wilden :) Inmiddels is Erica er bij gekomen. Zij woont nu in Riga, maar zal later gaan werken in de afkickkliniek. En over 1,5 week komt Angela weer terug.

Ik was het in m'n vorige blog vergeten, maar als ik wordt aangenomen zal de DTS plaats vinden in Zuid-Afrika. Dit was 1 van de 3 scholen die in november starten, zodat ik weer thuis ben als Erwin & Laura en Joey & Marleen gaan trouwen. Ik kijk er naar uit om alles te regelen om en daar naar toe te gaan!

Ik ben hier nog voor 3 weken, waarin ik me nog heel nuttig kan maken. Het meeste wat ik hier doe is soep koken en koekjes bakken om mee te nemen naar het café en het vervolgens aan de vrouwen te geven. Gister was dat Nederlandse mini-appeltaart en Letse bietensoep, ze vonden het allebei heerlijk! Naast het koken en bakken is het café drie dagen open en ga ik elke dag mee de straat op.

Nog genoeg te doen hier.
Maar ik zie jullie snel!

  • 10 September 2014 - 09:27

    Inahukema:

    geweldig wat heeft god grote plannen met jou... ik draag je mee in gebed Godszegen ina

  • 10 September 2014 - 09:28

    Elianne:

    Nog maar 3 weken! Wow wat is de tijd dan snel gegaan zeg.
    Veel succes en plezier in je laatste weken!

    Groetjes,
    Elianne

  • 10 September 2014 - 10:51

    Hildegard:

    Ok, voor het volgende Dorstenweekend boeken we jou als kokkin! Lekker soep en appeltaart..dus bij deze
    ;-). Heel veel plezier, succes en Gods Zegen in de laatste 3 weken..en dan naar school in Zuid-Afrika???
    Gaaf! jij ziet veel van de wereld, meissie! Groetjes, Hildegard

  • 10 September 2014 - 13:18

    Marian:

    Ik kijk uit naar je appeltaart, je gezelligheid, en wat minder naar je bietensoep (als je die gaat maken). Gods zegen nog toegewenst in de komende weken daar. We kijken naar je uit!

  • 10 September 2014 - 19:38

    Anneke:

    Leuk om te lezen Judith. Veel plezier nog de laatste weken. Mooi hoe jij je inzet daar! Gods zegen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Actief sinds 20 Dec. 2012
Verslag gelezen: 578
Totaal aantal bezoekers 18789

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 01 Oktober 2014

Werken bij stichting Freedom 61 in Riga

15 Februari 2013 - 22 Juli 2013

Van Nederland naar Oekraine

Landen bezocht: