Zomerkampen - Reisverslag uit Ivankiv, Oekraïne van Judith Dorst - WaarBenJij.nu Zomerkampen - Reisverslag uit Ivankiv, Oekraïne van Judith Dorst - WaarBenJij.nu

Zomerkampen

Blijf op de hoogte en volg Judith

12 Juni 2013 | Oekraïne, Ivankiv

Heel wat stress achter de rug, maar het is me gelukt! Ik heb m´n scriptie ingeleverd!! (Hopen dat het een voldoende is!) Eindelijk klaar, dus de zomer kan beginnen!! De komende twee maanden zijn er continue kampen bezig. Er is inmiddels al 1 zomerkamp geweest voor alle kinderen uit de buurt. Heel erg leuk, want nu die week voorbij is, herken ik de kinderen die af en toe voorbij lopen of in Ivankiv (dorp verderop) in de winkel tegen kom. Er is veel gebeurt tijdens die week, waaronder vele bizarre verhalen gehoord....

Nu zijn er kinderen waarvan hun ouders missionairies zijn. Ze spreken gewoon Engels en komen uit een goede thuissituaties. Het is voor hun een kamp voor met leuke activiteiten, maar ook voor hen kunnen we iets betekenen. Het is lastig voor die kinderen om weg te zijn van hun huis in Amerika. Ze spreken te taal niet en sommige worden thuis geschoold. Sommige willen niet in Oekraïne zijn, maar omdat hun ouders daarvoor gekozen hebben moeten zij mee. Dus ook al zijn het soms ‘verwende Amerikanen’. We kunnen ze een luisterend oor bieden en er een geweldige week ervan maken!

Ook in het RescueShelter is er veel gebeurt. Er zijn inmiddels 4 andere kinderen erbij gekomen. Igor is 17 jaar en heeft geen broers of zussen. Slava (jongen) is 5 jaar en samen met zijn zus Anja die 11 jaar is, zijn ze samen hier gekomen. En dan hebben we Joera die 7 is. Ik woon nog wel in het RescueShelter maar werk mee met de kampen (is op hetzelfde terrein). Dus het is allemaal een beetje dubbel, want ik kom nog wel regelmatig in het huis omdat ik wat spullen moet hebben uit mijn kamer, maar ik werk er niet meer. Maar omdat ik er wel gewerkt heb, zien ze me wel als een van de ‘begeleiders’, heel verwarrend dus. Volgende maand slaap ik in een van de cabins samen met een groep Nederlanders die komt voor de kampen.

Met de kampen is er altijd weinig tijd.. dus dit zal waarschijnlijk mijn laatste verslag zijn. Tot over een paar weken :D

• 12 Juni 2013 - 15:57

Marjolein Van Der Linden:

Geniet er nog even van. En tot ziens!

• 12 Juni 2013 - 19:00

Marian:

Geniet van de kampen, de kinderen en het weer. ' nog maar' 2 maanden en je bent weer thuis. Doe bekenden de groeten en succes met lekkere maaltijden klaarmaken.
    Pap en mam

• 12 Juni 2013 - 19:16

Anneke V Z:

Ha Judith,
    Leuk dat de zomerkampen begonnen zijn! Geniet er van! Hoe is het met je moestuin? Iedere dag verse groenten?? ;). Nog een hele fijne tijd verder en we zien je graag weer terug in Zwijndrecht.

• 12 Juni 2013 - 20:59

Elianne:

Hoi Juud,
    Fijn dat de stress nu even achter de rug is! Geniet van de kinderkampen!!
    Groetjes, Elianne

• 12 Juni 2013 - 20:59

Elianne:

Hoi Juud,
    Fijn dat de stress nu even achter de rug is! Geniet van de kinderkampen!!
    Groetjes, Elianne

• 14 Juni 2013 - 16:56

SanHilJoJel:

Hey Judith,
    Lekker..ff uitblazen van de scriptiestress en visumperikelen! We hopen dat de kinderkampen je veel energie geven en dat je er mooi weer bij hebt. Je mist in ieder geval niets aan het weer in NL, want dat snapt er niet veel meer van tegenwoordig ;-). Groetjes en tot ziens, de Dorstjes uut Iesselmuud'n

• 22 Juni 2013 - 18:38

Elly Van Der Veen:

Lieve Judith
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en natuurlijk ook met je broer. Een hele fijne dag. Gods zegen
    in het nieuwe levensjaar. Nog een hele fijne tijd met de kinderkampen. Fijn dat je scriptie klaar is . Nog een fijne tijd en succes met alles. Liefs en groeten van Tabo en Elly v.d.Veen