Stress - Reisverslag uit Ivankiv, Oekraïne van Judith Dorst - WaarBenJij.nu Stress - Reisverslag uit Ivankiv, Oekraïne van Judith Dorst - WaarBenJij.nu

Stress

Blijf op de hoogte en volg Judith

14 Mei 2013 | Oekraïne, Ivankiv

Wat een gedoe allemaal. Voor diegene die het niet hebben meegekregen hier een korte update.

Afgelopen week was er een heel gedoe over mijn visum. Toen ik hierheen kwam heb ik een visum aangevraagd en ook gekregen voor 90 dagen. Het plan was om na 90 dagen even naar het buitenland te gaan en weer terug te komen als toerist voor 90 dagen. Maar de regels zijn verandert, dus als je 90 in het land ben geweest moet je er ook weer 90 dagen eruit zijn.
Dus op stel en sprong moest er heel veel dingen uitgezocht en geregeld worden. Eerst moest ik naar de immigratiedienst om te vragen of mijn visum gewoon verlengt kon worden. Om een of andere vage reden kon dat niet en had ik eigenlijk nog maar twee opties over:
- Naar het buitenland gaan, daar bij de oekrainse ambassade een nieuw visum aanvragen. Maar daar heb ik een aantal documenten voor nodig die ik niet a la minuut heb.
- Of gewoon in Oekraine blijven tot eind juli en verder niets doen. Dan moet ik eventueel een boete betalen bij de grens als ik weer terug wil naar Nederland, maar dat zal niet meer worden dan 100 euro.

Uiteindelijk heb ik besloten om voor de tweede optie te gaan. De wet is hier soms best wel vaag en niemand kent de wet goed zodat die mij verder kan helpen. Verschillende instanties zeggen uiteenlopende dingen. Waardoor ik niet weet wat ik precies moet doen. Daarbij komt kijken dan Andrew dit ook gedaan heeft voor de afgelopen 5 jaar. Dus dan kan ik dat ook wel doen :)

Verder gaat het allemaal prima hier.. Heel hard aan het werk voor mijn scriptie zodat ik die in kan leveren aan het eind van deze maand. Want 3 juni beginnen hier de kinderkampen, waar ik enorm veel zin in heb!!!!!!!!!!!

  • 14 Mei 2013 - 13:19

    Marian:

    Wat een gedoe zeg! Nu kan je weer lekker nuttige dingen gaan doen. Succes he!

  • 14 Mei 2013 - 13:23

    Elianne:

    Vervelend zeg! Succes met je scriptie! Als je het eind deze maand inlevert heb je al wel lekker eerder vakantie dan in Nederland ;)

  • 14 Mei 2013 - 14:57

    Mirjam:

    Juutje! Goed gedaan! Lekket knallen met die scriptie! Wanneer komt t nieuwe stuk? Tijd zat om te lezen;) kan alleen niet typen, maar we skypen!

  • 14 Mei 2013 - 18:33

    Anneke V Z:

    Ha Judith,
    En hoe bevalt je i......e status?
    Wat een stress zeg! Nu maar lekker weer met leuke dingen bezig zijn! Sterkte met de laatste loodjes van je scriptie!
    Is het al lekker warm daar? Hier ook hoor, binnen!

    Groet,
    Anneke v. z.

  • 18 Mei 2013 - 11:38

    Elly V.d.Veen:

    Lieve Judith

  • 18 Mei 2013 - 11:43

    Elly V.d.Veen:

    Lieve Judith, Wat vervelend voor je en lastig met de visum, hopelijk komt het goed. Een fijne tijd met het kinderkamp. Succes met je scriptie. Hier is het koud en regen, ongezellig weer. Sterkte en groeten van Tabo en Elly v.d.Veen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oekraïne, Ivankiv

Judith

Actief sinds 20 Dec. 2012
Verslag gelezen: 606
Totaal aantal bezoekers 18813

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 01 Oktober 2014

Werken bij stichting Freedom 61 in Riga

15 Februari 2013 - 22 Juli 2013

Van Nederland naar Oekraine

Landen bezocht: