Ik weet het niet - Reisverslag uit Ivankiv, Oekraïne van Judith Dorst - WaarBenJij.nu Ik weet het niet - Reisverslag uit Ivankiv, Oekraïne van Judith Dorst - WaarBenJij.nu

Ik weet het niet

Blijf op de hoogte en volg Judith

01 Mei 2013 | Oekraïne, Ivankiv

Afgelopen dagen waren mijn ouder en Wilma hier op bezoek. En toen heb ik de bovenstaande zin toch wel heel erg veel gebruikt.. Alle plannen veranderen hier binnen het uur zo ongeveer. Ondanks dat was het echt super gezellig! We hebben een moestuintje aangelegd, keuken gerepareerd, appeltaart gebakken en nog veel meer. Heel erg gezellig!

Hiervoor heb ik wel ff een dipje gehad in het schrijven van m´n scriptie. Ik dacht dat ik het allemaal helemaal had uitgestippeld hoe het zou gaan.. maar dat verloopt toch een beetje anders.. En dan krijg je heel veel feedback, wat heel goed is, maar de moed zonk me toen wel een beetje in de schoenen. En dat met het feit dat ik graag wil gaan en staan waar ik wil en dat kan niet.. ook verveel ik me nog steeds een beetje.. het was dus niet zo´n goede combinatie.
Maar gelukkig heb ik weer de draad op weten te pakken en ga ik vol goede moed weer verder. Het is nu eindelijk ook hier lekker weer aan het worden, gemiddeld per dag 25 graden!

Eindelijk weet ik hoe de kerkman heet namelijk Koll(j)a. Hij is nu hier heel vaak aanwezig om mee te helpen met klussen. En omdat Marcus niet altijd aanwezig is moet ik soms de kinderen van de kinderopvang halen, waardoor ik Kollja naar huis breng, zodat hij geen taxi hoeft te huren. Heel gezellig, want met hem kan ik soort van Oekraïens praten.

Ik kan het nu ook steeds beter vinden met Allonya. We zijn op maandag en dinsdag altijd maar met z’n tweeën om voor de kinderen te zorgen. En ondanks dat we alle twee elkaars taal niet spreken is het gezellig! En we volleyballen vaak in de middag!

Eindelijk, na een paar keer uitstellen van de bezoeken ben ik dan echt geweest. Jenny gaat altijd langs de mensen die onder controle staan bij SocialService. Dat betekend dus dat we eigenlijk controleren of alles nog goed gaat bij de mensen thuis. Maar we kwamen vast te zitten in de modder, en het duurde 1,5 uur voordat we er uit konden komen. De mensen waren heel erg behulpzaam vanuit het dorp. Er moest zelfs een tractor komen om de auto eruit te halen. Hierdoor konden we niet iedereen bezoeken en niet iedereen was thuis. Maar ik zal nog wel een keer mee gaan!!

Vorig weekend was er een jongensweekend. Hier kwamen jongens uit de omgeving naar toe om te horen over de bijbel en contact te hebben met leeftijdsgenoten en goed te eten.Met het mooie weer leek het heel erg op de zomers. En ik heb ook weer een aantal gezien die er twee zomers geleden er ook waren, echt super goed om ze weer te zien!!!!

Ik moet nog even hard aan de slag met mn scriptie, maar ik ga ervanuit dat het wel goed gaat komen!!

Laters!

  • 01 Mei 2013 - 10:01

    Marijke:

    Ups&downs, het hoort er allemaal bij.
    Gezellig he, familie op bezoek!.
    En van al dat leuke geschrijf van jou, begin ik nu ook nieuwschierig te worden naar je scriptie :) .
    Succes met al je werkzaamheden aldaar!

  • 01 Mei 2013 - 11:22

    Elianne:

    Leuk weer een update vanuit Oekraïne!
    Jammer dat projecten altijd anders lopen dan gepland. Gelukkig nu weer alles beetje op de rit.
    Succes nog verder!!

  • 01 Mei 2013 - 12:15

    Lieneke:

    leuk om weer te lezen over wát je mee maakt. tegesnlagen zijn moeilijk maar je leert er ook veel van
    al zie je dat vaak pas achteraf . veel succes met alles watje wilt bereiken !

  • 01 Mei 2013 - 16:33

    Marian:

    Wat een supertijd hebben we bij je gehad Judith. Het was een hele ondeneming maar het is heel erg leuk om te zien waar je bent en wat je doet. Ook heel leuk om alle mensen en de kinderen te ontmoeten. Succes met het laatste stukje van de scriptie.

    Liefs pap en mam

  • 01 Mei 2013 - 17:08

    Eveline:

    Hoi,

    Eindelijk eens even gelezen hoe het daar met je gaat. Ondanks je dipje wel goed geloof ik. Leuk hoor!
    Groetjes
    Eveline

  • 01 Mei 2013 - 17:43

    Eveline:

    Juud, leuk weer om je te lezen.
    Komt goed met je scriptie.
    Geniet ook lekker van je tijd daar.

    Wordt het de komende tijd wat drukker op het terein?

    X Eef

  • 05 Mei 2013 - 22:12

    Omadeoude:

    hoi juud.. leuk om weer eens wat van je te lezen,en je foto,s gezien, kan me nu je omgeving een beetje endenken en die dip gaat welweer over, je komt er welgroetjes Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oekraïne, Ivankiv

Judith

Actief sinds 20 Dec. 2012
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 18813

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 01 Oktober 2014

Werken bij stichting Freedom 61 in Riga

15 Februari 2013 - 22 Juli 2013

Van Nederland naar Oekraine

Landen bezocht: